Läksiäiset ja kuulumisia

Hei,

Nyt on 11 päivää lähtöön ja ajatukset hyppivät jatkuvasti asiasta toiseen. Kunnollista "nyt mä sit lähden" fiilistä ei ole vielä tullut, joten pitkäaikaisemmilta stressireaktioilta on säästytty. Kuitenkin satunnaiset paniikin ovat jo tuttuja, varsinkin kun tänään tajusin olevani Suomessa enää yhden kokonaisen viikonlopun. Ehkä minulla olisi tässä vaiheessa ihan oikeuskin olla vielä normaalia enemmän sekaisin, mutta pääosin olen ollut aika rento.

Pidin siis tosiaan otsikon mukaisesti kavereilleni viime lauantaina läksiäiset. En ottanut niistä hirveästi stressiä, vaan laitoin ruokaa enkä esimerkiksi vaivautunut suuremmin koristelemaan. Naureskelinkin, kuinka "perinteiset" Britteihin menevän läksiäiset minulla on. Ruokana oli tortilloja ja eniten lippua muistutti sateenkaarilautasliinat. Loppuillasta meni sitten vähän enemmän tunteelliseksi, mutta kuitenkin lopetettiin iloisesti Abballa. (Kiitos ystävät rakkaat, olette kaikki ihania! Tulee ikävä!)

Olen ollut itse niin keskittynyt siihen, mitä kaikkea vielä pitäisi tehdä ja miten itse selviän, etten ole tullut hirveästi ajatelleeksi kuinka se vaikuttaa muihin. Perhettäni olen pohtinut, miten poissaoloni heidän elämäänsä vaikuttaa, mutten ollut edes kunnolla ajatellut mitä se tekee joidenkin ystävieni arjelle. Minulla on hyvin läheisiä kavereita, joiden kanssa olen esimerkiksi ollut koulussa niin, että olemme nähneet liki joka päivä jopa useiden vuosien ajan. Noh, onneksi Skype on keksitty.

Tein muuten jo pari päivää sitten testipakkauksen, ja onneksi se meni ihan mukavasti. Ei ollut ongelmia tavaroiden mahduttamisessa. Pelkään vain, että painoa saattaa kerääntyä liikaa, kun ei sitä päästy vielä testaamaan.


Ystäväni teki lahjaksi kalenterin vaihdon ajaksi erinäisten kuvitusten kera. 

Tuli nyt aika sekalainen postaus, mutta oli ihan hauska päästä kirjottelemaan vähän kuulumisia. Hyvää koulunalkua muille ja vaihtareille hyvää lähtöä ja sopeutumista!

Kommentit